כיצד נצליח להאריך את חיי המצבר לרכב?

מצבר לרכב הוא הלב הפועם מאחורי כל מנוע בלעדיו לא ניתן להניע את הרכב ולנוע ממקום למקום.

אורך חיים של מצבר ממוצע הוא בערך בין שנתיים לארבע שנים אם המצבר אצלכם ברכב החזיק יותר סימן שטיפלתם בו כראוי.

רבים חושבים כי אין מה לעשות הרבה עם המצבר ברכב ואין צורך בטיפול כמו בשאר החלקים ברכב אך דבר זה אינו נכון למעשה טיפול קצר כל כמה חודשים יכול להאריך את חיי המצבר משמעותית.

מהו מצבר?

כדי להבין כיצד יש לטפל במצבר הרכב ומה לעשות יש להבין כיצד עובד המצבר של הרכב המצבר הינו תא אלקטורלי המייצר חשמל עבור צריכת החשמל של הרכב ולמעשה הוא מעין תחנת כח קטנה המסקפת חשמל לכל חלקי הרכב הצורכים חשמל המצבר הממוצע בנוי מקופסת פלסטיק קשיחה שבתוכה ישנם שיש תאים של עופר הטבולים בחומצה השילוב של העופרת יחד עם החומצה יוצר תגובה כימית המייצרת חשמל כל תא במצבר הרכב מייצר 2 וולט של חשמל וביחד המצבר מייצר 12 וולט חשמל המסופקים לרכב באופן ישיר . אמנם הנעת הרכב והחלקים השונים ברכב צורכים חשמל מהמצבר אך המצבר יודע גם להחזיר לעצמו את החשמל שנלקח ממנו והוא נטען על ידי מנוע קטן כמעין דינמו המותקן בתוך מנוע הרכב וכאר מנוע הרכב פועל הדינמו מחזיר למצבר את החשמל שנלקח ממנו על ידי הטענה.

מאמר שעלול לעניין אותך: איך להשיג מצבר לרכב או לאופנוע בזול?

מהו טיפול למצבר וכיצד ניתן לבצעו?

הטיפול במצבר לרכב הוא ינו מסובך ולא צריך להיות מוסכניק מדופלם כדי לבצע זאת חשוב כמובן לעבוד על פי כללי הזהירות בעבודה עם מצברים אך מספר פעולות פשוטות יכולות להאריך משמעוית את חיי מצבר הרכב.

כיצד יש לבצע את הטיפול?

את הבדיקה והטיפול יש לערוך כל שלשה חודשים בערך דבר ראשון יש לבדוק את הקטבים של המצבר שהינם מחוזקים כמו שצריך אל גוף המצבר בנוסף יש לבדוק את שאין קורוזיה על הקטבים הקורוזיה יכולה לגרום לזליגה של חשמל מהמצבר במידה ויש קורוזיה ניתן לנקות אותה עם מים חמים כדאי לשים מעט גריז או שמן על הקטבים למניעה של השינות חוזרת של קורוזיה.

כמו כן יש לבדוק את מפלס המים הנמצא בתוך המצבר המים מונעים את התחממות המצבר כאשר יש חוסר של מים במצבר ניתן להוסיף מים מזוקקים אשר ניתן לרכוש בכל תחנת דלק.

לבסוף יש לבדוק שהמצבר מעוגן כמו שצריך לתושבת המיוחדת שלו.

כל אלו בדיקות פשוטוות היכולות להאריך את חיי המצבר פלאים כל המומחים בתחום המצברים ממליצים לערוך בדיקה זו כל כמה חודשים כדי לשמור על תקינות המצבר ותפקודו.

חשוב לזכור כי גם לאחר ביצוע פעולות אלו תוחלת החיים של המצבר בסופו של דבר הינה מוגבלת וכמובן שנצטרך להחליף מצבר כל כמה שנים במידה ונצרכתם להחליף מצבר ברכב כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע איזה סוג של מצבר להתקין ואיזה איכויות של מצבר נמתאים בשוק.

לייעוץ בנושא מצברים ולמומחים בתחום לחצו כאן