מתי נשתמש בביובית לפתרון בעיות ביוב?

חיתוך שורשים

בעיות ביוב יכולות לקרות בבתים פרטיים וגם במבנים ציבוריים או באתרים תעשייתיים\ אזורי תעשיה שונים. מה שמאפיין בדרך כלל בעיות בביוב הן סתימות שגורמות להצפה. מדובר בתופעה שנלווה לה ריח רע והיא מהווה גם סכנה תברואתית, בנוסף לכל.

על מנת לפתור תקלות ביוב ביתיות בדרך כלל די לקרוא לאינסטלטור מקצועי. אך ישנם מקרים בהם הבעיה היא חמורה יותר או קורית במקום שבו נדרש יותר מרק שרברב מקצועי על מנת להגיע לפתרון ולתקן את מקור הבעיה. במקרים אלו נוהגים להיעזר בשירותיה של הביובית.

מה זו ביובית ומתי משתמשים בה?

מרבית האנשים לא מכירים בהכרח את כלי הרכב הזה מקרוב, אך בהחלט סביר להניח שהם נתקלו בו לפחות פעם אחת. הביובית היא למעשה משאית מיוחדת בגדלים שונים שנושאת עליה אמצעים לפתיחה של סתימות ולשאיבה של מי ביוב.

לביובית יש כמה שימושים מרכזיים. היא משמשת קודם כל לשאיבת ביוב, לשאיבת הצפות ביוב ולניקוי ושטיפה של צנרת ביוב. בנוסף לכך, היא יכולה לשמש גם לפתיחה של סתימות על ידי הזרמת מים בלחץ גבוה מאוד ולשאיבה של בורות שמן ורקב.

על מנת לבצע בהצלחה את כל התפקידים האלו, הביובית מצוידת באמצעים טכנולוגיים רבים. לכל ביובית יש בדרך כלל משאבה עוצמתית וצינור שמשמש להזרמת מים בלחץ. אופן הפעולה שלה הוא הזרמה של מים בעוצמה לתוך קווי הביוב וכך מתבצעת פתיחה של סתימות וסילוק חומרים שנמצאים בתוך הצינורות. ניתן לטפל באופן הזה גם בבעיה הנפוצה של צמיחת שורשים לתווך קווי הביוב. הזרם העוצמתי חותך את השורשים בביוב ולאחר מכן ניתן לשאוב את הכל חזרה לתוך הביובית באמצעות מערכת השאיבה שלה.

חיתוך שורשים

מערכת השאיבה החזקה של הביובית מאפשרת למעשה לבצע שאיבה של כל סוג של נוזל. לכן משתמשים בה גם במקרים בהם ישנה הצפה של חומר נוזלי שאינו מים. כך, למשל, הביובית מסייעת בשאיבה של בורות שומן. בורות שומן נמצאים בכל מקום שבו יש שימוש תעשייתי בשומנים, והביובית היא כמעט הכלי הממונע היחיד שבעזרתו ניתן לפנות את השומן מהבורות.

הביובית יכולה לשמש גם כטיפול מונע. זאת במקרים בהם יש סתימה קטנה יחסית או שרוצים לבצע תחזוקה של מערכת הביוב עוד לפני שמופיעה סתימה או בעיה כלשהי הדורשת טיפול.

ביובית – סוגים שונים

ישנם כמה סוגים של ביוביות. הסוגים השונים מאופיינים על ידי משאבה בגדלים שונים, יכולת הזרמת מים בלחצים שונים וכן סוגים שונים של ציוד נוסף שהיא נושאת איתה (כמו מצלמות רובוטיות או מכשור לחיתוך שורשים).

ישנה גם מיקרוביובית לשאיבה של מים שהיא קטנה יותר ומתאימה לשימוש במקומות נמוכים, במפעלים תעשייתיים ובכל מקום בו יש צורך בכלי רכב נמוך וקומפקטי יותר.

 מה שמאפיין את כל סוגי הביוביות היא היעילות של הפעולה שלהן והיכולת לפתוח סתימות ולשאוב נוזלים בעוצמה רבה ותוך שמירה על בטיחות מרבית. יכולות אלו הפכו אותה לאמצעי המושלם לטיפול בבעיות ביוב בקנה מידה גדול.